Friday 19 February 2016

cantik, minat, suka dan cita2

Friday 19 February 2016
hello semua, sejak aku tengok episod2 akhir Cinta Si Wedding Planner (maklumla baru cuti sem sebab tu tengok episod2 akhir je) aku rasa heroin nya si MIRA FILZAH cantik dan sangat manis orangnya hewhew. sebelum ni dengar nama mira filzah tu buat tak tau je..sebab belum kenal.

lepas tu rajin lah stalkstalk mira filzah di insta, dapat pulak tengok aktiviti2 and bisnes yang dia tengah aktif sekarang. Contohnya, jual shawl MF dan MORA essential. My friend cakap dia dulu asasi law di Shah Alam. So, ada satu persamaan dengan aku hehehe... tapi untuk degree dia pilih untuk sambung dalam bidang bisnes. aku rasa memang hebatlah dia berbisnes since namanya tengah naik. orang lebih terpandang dan percaya dengan produk2 beliau even mahal.

contoh mcm aku sendiri. aku dah pakai pun produk kecantikkan dia, Mora essential argan oil. setakat harini baru 3 hari pakai. belum nampak kesan dia lagi.. and aku pun xlah banyak sangat masalah muka hehe.. cuma ada sikit2 jerawat nakal yang comel di pipi. xpasti stress study atau stress bercinta. GURAU JER!

>.<

aku beli ni sebab memang aku xpernah officialy jaga muka aku bebetul...xde pun pencuci muka yang fixed atau jadual mencuci muka secara rutin. ikutlah, kalau aku rajin aku cuci.. tapi semenjak umur dah naik ni, ada lah sikit kesedaran nak jaga sikit2. sapu argan oil ni je. aku suka lagi satu sebab product ni organic, xde lah muka kita rosak dengan lebih cepat kalau pakai product2 yang ada chemical tu. harga nya RM60, bagi aku mahal lah sebab aku xde gaji. tapi duit tu ada la dalam bank.. duit elaun mak bapak kasi.. cuma kena makesure lah perbelanjaan ni penting atau tak perlu pun.

aku nak sangat berjaya mcm mira filzah even aku xambik bisnes, aku harap jalan aku smooth juga mcm beliau.. dulu dah penat nangis guling2 sebab xdapat jadi cik lawyer. harap dapat menjadi seorang pensyarah yang berkaliber dan berwibawa huhuhu... nanti aku nak buka restoren yang jual harga student. boleh jugak aku nak paksa student2 aku suruh makan kedai aku HAHAHA. itulah yang dicita-citakan setakat ini. sambil makan gaji buta, ada juga extra income dari kedai makan disamping menolong student (eleh) heheh...bye :))

No comments:

Post a Comment

Tambah link blog, insyaAllah saya singgah :D

Amira's Blog © All Rights Reserved. 2010-2020