Tuesday 17 May 2016

Ini Sejarah Kita

Tuesday 17 May 2016
Assalamualaikum para pembaca,terdetik di hati ini untuk berkongsi dan menyampaikan sesuatu yang sangat penting. Mengapa kita diciptakan oleh Allah azawajjal? pasti ada sebabnya.. para pembaca sekalian, adakah engkau lupa atau tidak pernah pun mengetahui sejarah kita? alangkah sedihnya jika seorang muslim tidak pernah mengetahui islam pernah berada disatu puncak kegemilangan. dimana islam ialah ustaziatul alam. seluruh bangsa dan pelusuk dunia merujuk pada islammm ! Islammmm !

INI SEJARAH KITA !

Dari dakwah oleh seorang manusia (Rasulullah S.A.W), jumlah orang yang memeluk islam akhirnya menjadi kepada 313 orang di Makkah sahaja. Bayangkan, selama 10 tahun di Makkah hanya berjaya peroleh seramai 313 orang sahaja. Akan tetapi sahabatku sekalian, walaupun jumlah mereka sangat sedikit, tetapi iman orang2 yang sedikit ini sangat kuat dan besar. tak ternilai dan hebatnya pegangan akidah mereka hasil didikan rasulullah.

Hasil 313 orang ini juga, nikmat islam itu sampai kepada kita pada hari ini. TETAPI, iman dan tauhid umat islam kini sangat mengkhuatirkan. walaupun jumlah nya BANYAK sekalipun.. tetapi seperti yang telah dikatakan bilangan umat islam hari ini hanya ibarat buih buih dilautan. bilangan nya ramai tetapi..... ? jawab sendiri


Ini Sejarah Kita

lihat dengan mata hati dan bangkitlah bersama
#peringatan buat tuan blog dan kalian muslimin muslimat yang dikasihi lillahitaala



2 comments:

  1. Hi Amira, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. collaborate on what ? sure, why not :D

      amiraazahar@gmail.com

      Delete

Tambah link blog, insyaAllah saya singgah :D

Amira's Blog © All Rights Reserved. 2010-2020